Herijking en optimalisatie van het huidige kantoorconcept post corona.
De Covid-19-maatregelen hebben onze manier van werken versneld veranderd. De ervaringen hebben ons geleerd dat de gangbare manier van werken niet altijd effectief is, dat enkel thuiswerken geen optie is en dat we ook weer graag terug willen naar kantoor. Maar wat verandert er aan de functie van ons kantoor? En wanneer zijn we er wel of niet?
Het is opnieuw zoeken naar de behoeften die mensen en organisaties hebben. Vragen die het Rode Kruis stelde zijn:
Limoonworks zorgt voor de te nemen stappen en begeleidt het proces om de behoeftes inzichtelijk te krijgen wat het beste aansluit in de organisatie.
Stap 1: De behoefte inventariseren (enquête en dialoogsessies)
De enquête heeft inzicht gegeven in de gewenste manier van werken op kantoor post-corona. Vervolgens zijn we in de dialoogsessies met vertegenwoordigers van alle afdelingen dieper ingegaan op de uitkomsten en hebben we verschillende gebruikersprofielen van de kantoorgebruikers opgesteld om hen beter te begrijpen en te kunnen faciliteren.
Stap 2: Opstellen Reworkconcept
Het Reworkconcept is een handreiking voor de optimalisatie van de kantooromgevingen voor alle Rode Kruis-kantoorlocaties. Doel van dit concept is enerzijds om de functie van het kantoor beter aan te laten sluiten op de nieuwe manier van werken post-corona, anderzijds om efficiënter en functioneler gebruik te maken van de kantooromgevingen van het Rode Kruis. Onderwerpen in het dit Reworkconcept zijn:
Stap 3: Opstellen schetsontwerp
Het schetsontwerp: hoe komt het nieuwe concept er per verdieping uit te zien?
Stap 4: Opstellen en uitvoeren projectplan + begeleiding optimalisatie
Tijdens de realisatie zorgen we ervoor dat we binnen de planning en de geraamde begroting de opdracht realiseren, waarbij we voor meer dan de 100% tevredenheid gaan.
Volg ons op social media