Herijking en optimalisatie van het huidige kantoorconcept post corona.
De Covid-19 maatregelen hebben onze manier van werken in een versnelling doen veranderen. De ervaringen hebben ons geleerd dat de gangbare manier van werken niet altijd effectief is. Ze hebben ons ook geleerd dat enkel thuiswerken geen optie is en dat we ook weer graag terug willen naar kantoor. Maar waarom willen we weer terug naar kantoor en wat verandert er aan de functie van ons kantoor?
Het is opnieuw zoeken naar de behoeften die mensen en organisaties hebben. Vragen die het Rode Kruis stelde zijn:
Limoonworks zorgt voor de te nemen stappen en begeleidt het proces om de behoeftes inzichtelijk te krijgen wat het beste aansluit in de organisatie.
Stap 1: De behoefte inventariseren (enquête en dialoogsessies)
De enquête heeft inzicht gegeven in de gewenste manier van werken op kantoor post corona. Vervolgens zijn we in de dialoog sessies met vertegenwoordigers van alle afdelingen dieper ingegaan op de uitkomsten en hebben we verschillende gebruikersprofielen van de kantoorgebruikers opgesteld om hen beter te begrijpen en te kunnen faciliteren.
Stap 2: Opstellen Reworkconcept
Het Reworkconcept is een handreiking voor de optimalisatie van de kantooromgevingen voor alle Rode Kruis kantoorlocaties. Doel van dit concept is om de functie van het kantoor beter aan te laten sluiten aan de nieuwe manier van werken post corona en anderzijds om efficiënter en functioneler gebruik te maken van de kantooromgevingen van het Rode Kruis. Onderwerpen in het dit reworkconcept zijn:
Stap 3: Opstellen schetsontwerp
Het schetsontwerp is de eerste tekening die we maken hoe het nieuwe concept er per verdieping uit komt te zien.
Stap 4: Opstellen en uitvoeren projectplan + begeleiding optimalisatie
Tijdens de realisatie zorgen we ervoor dat we binnen de planning en de geraamde begroting de opdracht realiseren waarbij we voor meer dan de 100% tevredenheid gaan.
Volg ons op social media